måndag 22 augusti 2011

lite smått och gott....

Måste skriva ett inlägg i all hast. Annars kommer jag väl undra ihjäl mig om sisådär 100 år vad vi gjorde de här senaste dagarna....

  • Fredag, då var det fredagsmys för fullt. Kina och uppvägda popcorn blev det. Ett snabbt nålbyte innan kinamaten då Luddes värden bara steg. Men efter nålbytet sjönk han till en bra nivå igen så vi kunde fortsätta att fredagsmysa och fredagsslappa. Skönt! Det är väldigt stressande med höga värden.
  • Lördag, då rev vi ut en hel del gammalt skräp från sovrummet uppe. När all skit var ute åkte jag och hyrde ett släp, Gustav hjälpte mig slänga på all gammal bråte och sedan åkte jag till tippen, med bråte och delar av vårt plommonträd. Å så mallig jag kände mig för att jag gjorde detta alldeles själv. På kvällen var vi hemma hos bästaste Ekholmfamiljen. God mat, som alltid, och jättegod paj gjord på sötningsmedel för lille Luddefisens skull. Jättegod och det bästa av allt, Ludde kunde äta utan att det gav några höga värden. Däremot var han lite argare än vanligt, vilket visade sig berodde på alldeles för lågt bs. Men två druvsocker senare så var han nästan sitt gamla jag igen. Tack för en myspyskväll hälsningar familjen Kaos! ;o)
  • Söndag, då städades det. Handlades. Klipptes lite gräs. Farmis och farfis kom på besök en sväng. En lugn och skön dag!
  • Idag har vi varit full styrka på jobbet, Välkommen tillbaka Hanna :o). Dagen har gått fort som vanligt och det känns bara roligare och roligare. Fantastiskt! Kvällen har tillbringats på stan på jakt efter presenter till Luddan som fyller 2 år på onsdag. Vilken stor kille!!! Ja det var väl allt. Nu ska jag ta min laddade MP3 och gå och lägga mig. God natt

1 kommentar:

Hanna B sa...

Tack söta du! Med bra kollegor är det inte så jobbigt att börja jobba igen! :-)