söndag 15 maj 2011

Vad skulle man göra utan internet??

Som jag har skrivit tidigare har Gustav och jag haft/har lite funderingar kring Luddes diabetes. Det finns många orsaker till det. Dels att han fick det så plötsligt, vi hann inte vänja oss vid tanken genom att det fanns symptom som talade för det. Dels för att han enbart haft höga värden när sänkan var hög pga lunginflammationen. Dels för att han nu nästan inte behöver något insulin alls.

Vi har fått grundlig information och utbildning i hur sjukdomen beter sig men vi har inte sett något på Ludde som tyder på att han har den. Det har känts märkligt.

Vi har ju även fått veta att det finns något som heter remissionsfas eller smekmånad men de har egentligen inte pratat så mycket kring den. Om jag ska hitta något negativt med hela diabetesapparaten som sätts igång när någon får diagnosen så är det nog att vi fått för lite info kring detta. Sköterskorna och läkarna har ju hela tiden vetat om våra frågetecken och även själva medgett att de undrat över Ludde.

Eftersom vi inte tyckt att vi fått tillräckliga svar har vi ju själva så klart googlat som dårar och letat efter allt som kan tänkas finnas kring diabetes. Jag kom idag på att jag inte sökt på rätt sätt. Nu sökte jag istället på smekmånad, remissionsfas, diabetes osv. Mycket av det jag hittade då stämde in på oss. Det stod bla om en familj där dottern hade fått diabetes. Och hur föräldrarna i början var säkra på att hon var frisk för hon knappt behövde insulin överhuvud taget. Men efter åtta månader ändrades det drastiskt och det blev betydligt svårare att hålla jämna blodsockernivåer. Det stod även någonstans att denna remissionsfas kunde hålla på i flera år. Det var alltså mycket som stämde Ludde. Det man vill är ju att verkligen veta hur det ligger till istället för att ha en massa tvivel och funderingar.

Man kan hitta mycket skit på nätet, men som sagt vad skulle man göra utan det?

I morgon ska vi till sjukhuset igen. Undra om vi blir utskrivna då? Ludde är ju faktiskt feberfri, tjohooo....

Ha det bra!

Kramelikram!!!

Inga kommentarer: