onsdag 4 maj 2011

Nytt rum

Ludde är ju betydligt friskare från sin lunginflammation nu och därför har vi fått flytta till ett annat rum. Nu får vi röra oss fritt och har bl.a. tillgång till lekrum. Konstigt, han är friskare än för ett par dagar sen men ändå sjukare. Ludde verkar det i alla fall inte gå någon nöd på. Han har börjat med en charmoffensiv och charmar och busar med alla som kommer i vägen. Han har hållit någon sköterska i handen, en annan har fått en kram. Han tror nog att vi bor här nu och att alla är en enda stor familj :-). Det är härligt att se att den vanliga busiga lilla fisen kommit fram.

I förrgår hade jag nog smällt av om jag vetat att jag två dagar senare både kollat blodsocker och gett Ludde tre insulindoser själv. Livet är mycket mycket märkligt ibland.

Just nu känns läget ganska ok. Vi får träffa både kurator, läkare och dietist. Alla verkar jättebra. Nästa "smäll" kommer nog när vi ska fortsätta vårt liv hemma. Men det får fixa sig det också.

Nu är det dags för att krypa ner och trängas med Ludde. Jag har en liten strimma av sängen där jag får sova. Kungen Ludde har resten.

Gustav, I love you. Saknar dig. Puss!

Natti....

Inga kommentarer: