måndag 16 maj 2011

Frisläppta

Idag har sjukhuset släppt oss fria. Tänk att de har så pass mycket förtroende för oss att vi nu ska ta hand om en liten diabeteskille helt själva. Fast vi kanske inte har så mycket val. Vi kan ju inte flytta in på sjukhuset helt och hållet. Idag har känts som en bra dag. Både vad det gäller värden, mat och annat smått och gott. Det är skönt när de dagarna kommer. Man behöver flyt ibland.

Vi har haft möte med dagis idag. Det känns som om det kommer att bli jättebra. Jag känner sånt stort förtroende för både Annica, Mona och Karin som är ordinarie personal på Luddes avdelning. Och det är jätteskönt. I morgon blir det förhoppningvis en liten tripp för Ludde och mig till dagis. Undra om han kommer ihåg dom små polarna?

I morgon blir det ytterligare en tripp till sjukhuset. Vi har möte med pumptanten som vi kallar henne. Hon heter egentligen Anette och jobbar på företaget som säljer pumpen som Ludde har. Hon ska lära oss lite fler finesser som pumpen har.

Nästa sjukhusbesök blir nästa måndag så resten av veckan ska vi bara lära oss att leva så bra vi kan med det här. Det kommer nog gå bra hoppas jag.

Ska nog försöka sova lite. I natt är det min tur att gå upp och kolla blodsocker.

Ha det så bra!

4 kommentarer:

Hanna B sa...

Åh vad härligt att ni har fått komma hem! Jag känner på mig att ni kommer klara detta galant! KRAM på er!

Linda sa...

Tack gulledig. Du är för snäll jämt. Det värmer. Ja jag hoppas det. Det får vi tro på : ). Många kramar till dig....

Anonym sa...

Ludde och Melvin är världens coolaste killar och det kommer de alltid att vara. Med den kärlek och värme som ni ger era barn och det sätt som ni visar att de är det viktigaste i livet behöver ingen oroa sig för någonting! Kärlek och tro är det viktiga. Ludde är samma under som han alltid varit och hans sjukdom förändrar ingenting!

Anonym sa...

Förlåt jag glömde skriva mitt namn på kommentaren.

Hasse