söndag 19 juni 2011

Trots regn och rusk idag så har dagen varit mysig. Lugn och skön. När det inte regnade passade jag på att greja lite ute. Rensade trädgårdsland, klippte gräs och snyggade till utanför växthuset, band upp ärtorna och sådde två olika sorters sallad.

När Gustav piggnade till framåt eftermiddagen gjorde han den godaste maten på länge. Färskpotatis och lax i foliepaket. Det som gjorde maten lite extra god var att han kryddade med persilja, dill, gräslök och vitlök från egna trädgårdslandet. Egen gurka i salladan blev det också. Man kan ju inte låta bli att tycka att det smakar extra gott då.



Halvt rensat trädgårdsland

Ärtor från David och Linda

Ärtor på tråd

Sparris som ska växa sig stark till nästa år

Mina senaste verk av betong

Ikeabrickor som blivit fat under krukor.

Vår lilla ros. Som faktiskt har vuxit till sig lite.


Ha det fint!

5 kommentarer:

Edith sa...

Mycket tjusigt!! Jag skulle vilja ha ett rabarberbetongfat...

Linda sa...

Ja det är ju fint :) skulle passa på på kollo

Edith sa...

Var köper man 'satsen'? Är det svårt?

Linda sa...

Det går nog att köpa på coop eller var som. Vet inte var Gustav köpte säcken jag har nu, Bauhaus tror jag, finbetong har jag använt. Nej det jag har gjort har inte varit svårt, men jag har ju bara helt sörjan i formar. Har inte gjort rabarberblad men jag tror inte det ska vara så knepigt det heller. :) Det får vi fixa i sommar :)KRAMAR!!!

Therése sa...

Vilken idé med ikeabrickan. Man har alltid nytta av sakerna man köper på herr Kamprads varuhus. Både till det ena och det andra. Detta måste jag prova.