onsdag 29 juni 2011

Kalaskväll

Igår kom farmis och farfis hit och passade våra små gulliga barn. Vi skulle gå ut och äta och änvända presentkortet vi fick i bröllopspresent av kära Mattias och Åsa. En perfekt kväll att sitta ute och äta. Så himla varm och härlig luft och suvervänt god mat. Det är en enorm lyx som uppskattas så mycket, något som man förut tog för givet när man gjorde det var och varannan kväll.

Tack snälla Hasse och Mia för barnvakt och extra tack till dig Hasse som fixade vår tabbe så bra :o)

Idag har jag ett bokat samtal med en handläggare från försäkringskassan. Hon ska ställa frågor till mig om hur mycket tid vi lägger ner på Luddes diabetes och hur mycket tillsyn han behöver jämfört med andra barn i hans ålder. Jag kan säga så här, det känns som om man lägger ner 24 tim per dygn på detta eftersom man konstant tänker på det hela tiden. Det finns alltid alltid med och man kan aldrig slappna av helt fullt ut någon gång. Mina svar och det underlag vi tidigare skickat in är ett underlag för vårdbidrag. Det står i princip överallt att man har rätt till vårdbidrag när man har ett barn med diabetes men detkänns inte självklart när man ska prata med försäkringskassan. Man är direkt i underläge på något sätt. Men men det ska nog gå bra hoppas jag. Jag håller tummarna för mig själv.

Ha det fint i solen!!!!!

2 kommentarer:

Richard sa...

Hej!

Tyvärr har vi haft katastrof möten med fk. Handläggare som visar noll förståelse och beslut som är allt annat än vettiga. Mitt enda tips till dig är att stå på dig! Om du vill ta del av vårt beslut får du gärna skicka mig ett mail.

Hälsar Richard

Linda sa...

Hej Rickard, Så himla tråkigt. Jag undrar om de verkligen förstår vad det handlar om, det verkar ju inte så. Så himla snällt, jag har skickat ett mail till dig :).