onsdag 29 juni 2011

Härliga soliga dagar....

Idag blev jag faktiskt positivt överraskad av Försäkringskassan. Eller rättare sagt, av vår handledare som vi har i vårt "case" (som det så snitsigt heter på jobbet). Hon var väldigt empatisk och förstående och jag fick verkligen känslan av att hon ville hjälpa oss. Vi har sedan tidigare skickat in tre A4 sidor med tidsangivelser, klockslag och beskrivningar om hur Luddes diabetes påverkar oss såväl vardag som helg och om andra återkommande saker såsom nålbyte tex. Hon tyckte det var väldigt utförligt beskrivet så hon hade inte så mycket mer frågor kring det. Jag ska ringa henne i morgon igen med lite kompletterande information. Sen får vi se hur det går.

När detta samtal var klart tog jag med Emelie och hennes kompis Ulrika (mina gulliga suveräna barnvakter) hem för lite lunch innan vi drog till Möllstorp som var dagens utflykt. Där hade vi och mina kids så klart en helt underbar eftermiddag. En perfekt och härlig sommardag med andra ord. Guttans bananer!!

Ikväll blev altanen klar. Är så mallig för att jag har gjort det helt själv. Skrubbat räcket på in och utsidan. Tvättat altanen med högtryckstvätten. Och nu oljat den klar.

Nej, det var väl det jag hade på hjärtat nu.... Lite diabetesinfo och sen lite skryt om mig själv.

God kväll......

1 kommentar:

Tove sa...

Härligt att det ändå kändes positivt med fk, hoppas på ett bra beslut!