lördag 30 april 2011

Uppdatering

Läget är kanske snäppet bättre än igår. Det går dock dåligt med både mat och dryck så nu är droppet inkopplat igen. Lika bra det förstås. Sänkan har sjunkit till 69 nu. Den bli bättre och bättre. Jag tror att febern kan vara på nedgång också. Sist jag tog den var den 37,5. Så låg har den inte varit på länge trots febernedsättande med två timmars mellanrum. Positivt. Och min kära kusin Camilla har nog lösningen på hans utslag. Trots att hon inte ens har varit här och spanat in dem :-). Hon tipsade om Rosea och kollar man på bilder så ser det faktiskt ut som att det är det. Om så är fallet så verkar det inte varit något farligt i alla fall. Gustav sa att läkaren hade varit inne på samma linje.

Sen jag började skriva detta inlägg har läget ändrats lite. Till det bättre. Vet inte vad kl var när jag började skriva men nu är kl 20:30 och Ludde sitter och leker med klossar i soffan. Han har fått i sig ett glas äppeljuice, mer än en halv korvmacka och en flaska välling.

Jag har även fjäskat in oss hos personalen. Tidigare idag när Melle och jag var ute i friheten för att köpa Tokige Turegodis passade jag på att åka hem. Hämtade lite kläder och vattnade lite i växthuset. Jag skördade (låter som vi har en stor åker) lite sparris för att ge mamma och pappa som skulle komma och hälsa på. Men självklart glömde jag att ge dem sparrisen. Mamma kom på iden att fråga personalen om någon av dem ville ha. Så när en av sköterskorna sa "åh, har du fått sparris?" frågade jag om de ville ha den. Och det ville de gärna. En stund senare kom hon in och tackade så mycket. De hade kokat den 4 min och sedan haft lite bregott på, kalasgott sa hon att det var. Kul att kunna förgylla deras kväll en smula :-).

Nu har kl hunnit bli 21:15 och lillfisen har precis somnat. Min favoritsköterska Elinor har nattpasset, det känns bra.

Nu ska jag nog publicera detta inlägg annars kommer det nog något i vägen igen.

Trevlig Valborg!

2 kommentarer:

Gustav sa...

Sov gott bästa Linda. Det är väldigt tomt här hemma utan dig och terroristen.

Linda sa...

STOR KÄRLEK UNDERBARING! Sov gott, puss & kram!