måndag 18 april 2011

Disträ?

Javisst. När jag skulle handla överraskningsglass åt barnen och oss på väg hem efter jobbet upptäckte jag att jag inte hade min plånbok. Nehe, då är den väl hemma någonstans tänkte jag och åkte istället hem efter Gustavs. Köpte glass och vi smaskade och åt i solskenet. Kunde dock inte riktigt släppa tanken på min plånbok.

Hade den senast igår när jag var på Maxi för en kvällshandling och när jag tänkte efter hade jag inte sett den sedan dess. Ringde Maxi för säkerhets skull och kan man tänka sig att där var den minsann. Typiskt mig... Tycker ändå att jag har bättrat mig. I början av Gustavs och min romans när jag kom hem ganska sent en kväll upptäckte jag att jag inte hade min nyckel till lägenheten. Lite jobbigt. Gustav den dåvarande gentlemannen ;o) traskade glatt från Magistratsgatan till Stensövägen för att hjälpa mig att leta. Vi hittade den i soptunnan som stod på gården utanför lägenheten. Kommer inte riktigt ihåg varför jag hade slängt den där men slutet gott allting gott på den lilla historien alltså och nu även på denna. Gutt!

En annan rolig historia som utspelade sig i början av vårt gemensamma liv var när jag två gånger i rad åkte iväg med nycklarna till lägenheten samma morgon. Kommer ihåg att jag pratade med Anna i telefonen på jobbet när jag såg Gustav komma gåendes på parkeringen med Jack i kopplet. Inte helt glad men ändå inte totalt vansinnig, haha (det var då det).. Jag hade åkte hemifrån medan han tog morgonprommisen med Jack och låste dem ute. Nu kan man ju tycka att det räckte med det men nej. När Gustav var framme vid jobbet skjutsade jag dem tillbaka hem. Väl hemma sa vi båda glatt hejdå och jag åkte iväg till jobbet igen. Precis när jag hade loggat in mig i datorn igen ringde Gustav från grannen, utlåst igen. Jag hade bara släppt av honom och åkt till jobbet utan att ge honom nycklarna. Nu tycker jag väl inte att den där sista gången enbart var mitt fel, han kunde ju också kommit på att han skulle ha dem. Hahah...

Disträ? JA!


Ikväll satt vi och myste i vårt lilla växthus medans solen så fint gick ner. Ahhhh, det är livet det :o).

I morgon fyller bästa Hasse år. Skickar ett gäng grattiskramar redan nu.
 Hurra hurra hurra hurra!!!

1 kommentar:

Hanna B sa...

Haha, underbart med nycklarna! :-) Du är inte dålig du!