lördag 23 april 2011


Påsken har varit jättemysig så här långt trots lite ändrade planer. Eftersom Ludde blev sjuk var han och jag hemma onsdag torsdag. Han var febrig och skruttig. Stackars mini.

Av tradition så är vi alltid hemma hos min mormor skärtorsdagen. Så även denna skärtorsdag. Hon brukar dock stå med världens påskmiddag men i år bestämde vi för att ta den lätta vägen. Vi köpte kinamat till de stora och McD till de små. Smaskens.

Ludde hade verkat lite piggare på torsdagen så därför blev det en tripp till gammelmormor för honom också. Dock var han inte helt pigg. När vi kom hem hade han 39.1 i feber. Fredagens planer blev därför ändrade. Tanken var att vi på förmiddagen skulle åka till kollot och fira Edith på hennes treårsdag. Nu blev det bara Gustav och Melle som kunde åka och fira den stora damen. Senare på kvällen skulle vi ha långfredagsmys med familjen Ekholm. Det fick vi också ställa in pga miniJonsson. Men som väl är var det ok för vi flyttade bara fram träffen till påskdagen istället. Så nu har vi myset kvar :o). Ska bli så himla skoj att träffas.

Påskafton har tillbringats i Källa. Himla mysigt som vanligt. Med spinkägg och allt. Vi hittade dem de här året också :o). Uppskattade som alltid.

När vi kom hem var Ludde, Gustav och jag ute. Melle stack upp till datorn en sväng. Vi satt i växthuset och myste och jag planterade även lite blommor i en "gammal" (i alla fall rostig) plåtburk som fanns i en vägg vi har rivit ner. Blev himla gulligt om jag får säga det själv.

Efter en stund kom även Melle ut. Ludde, Melle och jag gjorde då en urtjusig sandtårta garnerad med blommor och blad.

Nu sitter de två sandtrollen i badet. Och snart ska två Italia-bake-off-pizza in i ugnen. Gott och smidigt!

Ha det så bra!






sandtårta



planteringar

Inga kommentarer: