fredag 29 april 2011

Fredagsmys på rum 6

Melles fredagsmys Amigo på Barnkanalen och en ointresserad sovande Ludde bredvid mig i sängen. Tråkigt att sitta här utan hela familjen en fredagkväll. Ska nog byta kanal i alla fall, Luddefisen struntar i vilket. Melle har i alla fall myspys hos farmor och farfar.

Luddes värden har blivit bättre. Sänkan har sjunkit från 180 till 135. Himla skönt. Det märks dock inte på honom för han är helt slut och vill bara sova. Svaret på EEG var också bra, såg helt normalt ut. Anledningen till att testet gjordes var att han krampade igår när Gustav var hemma med honom. När jag ringde min bästaste doktor Pernilla och pratade med gulliga sköterskan Lena och berättade detta tyckte hon att vi skulle ringa ambulans. Då blev jag lite skärrad. Det blev tydligen hon också för istället för att vänta på att vi skulle ringa ambulansen gjorde hon det själv. SOS ringde upp Gustav direkt för att kolla hur läget var. De kom överens om att vi skulle köra själva. Jag åkte direkt från jobbet och mötte upp Ludde och Gustav här. Himla otäckt. Men väldigt tryggt och skönt att de agerar så snabbt. Som sagt, det är aldrig roligt att vara på sjukhus men tack gode gud för att det finns. Och kanonpersonal. Det känns som om vi är nära bekanta med dem här nu, haha...

Nu ska jag krypa ner till Ludde.

Hej hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen, försökte göra ett inlägg igår men inser nu att jag misslyckades. Hur mår lilla Ludde och hur mår du? Hoppas att ni har fått sovit lite gott i natt.
Hoppas att lillkisen mår bättre idag.

Tänker på er hela tiden.
Kram Millis

Linda sa...

Vi tänker på dig, tur att bloggarna finns så vi kan vara med varann :-). Massor med kramar till dig