söndag 15 november 2009

Så trött och skruttig

Lördagkvällen blev inte riktigt som vi tänkt oss. Den gick i sjukdomarnas tecken istället. Jag har flera dagar känt mig hängig. Feber som kommit och gått med konstant huvudvärk. I fredags var det Melles tur att bli sjuk vilket gjorde att vi fick ställa in hans kusinträff. Emelie och Louise skulle sovit över här. Igår vaknade han dock ganska pigg och efter en panodilkur kunde vi åka till Sandbesi för lite sent Fars dag firande. Där bjöds det på värsta hotellfrukosten, mmmm lyxigt!

När vi kom hem därifrån la vi Melle i sängen, Gustav gick upp och pluggade och jag gick ut och räfsade med Ludde i bilstolen.

När vi förberedde för mysmaten vi skulle ha på kvällen märkte vi att Ludvig också var varm. 38.3 hade han då. Han åt lite sen somnade han igen och när vi kollade honom senare på kvällen hade han 39. Egentligen är jag inte så orolig över lite feber men i och med att han är så liten och att svininfluensan härjar lite varstans så kan man ju inte låta bli att oroa sig. Vi ringde i alla fall sjukvårdsuppl, som i sin tur ringde barnakuten. Fick rådet att ge honom en halv värktablett cch avvakta. Jobbigt. Svårt att veta hur de egentligen mår de där små. Och när man ringer frågar de alltid om de värkar slöa. Och har man 39 grader och inte ens är 3 månader så är man väl slö... så svårt. Man är livrädd för att "göra fel". Jag kände också av feber igår så den här natten har väl varit så där.....

Ludvig är lite piggare = mindre feber men mer gnäll. Vilket jag antar är positivt.

Känner mig helt slut och matt...

Trevlig söndag!

Inga kommentarer: