söndag 29 november 2009

1:a advent

Vilken vecka!

I måndags var i Ålem och lämnade in bilarna hos vår suveräna bilmeksfirma för nya däck på båda bilarna. På tisdagen fick Melle vaccinspruta. Gustav var inne på bvc med honom och har var superduktig. Satt helt stilla och sa inte ett knyst. När det var gjort fick han gå till affären och välja choklad. Lycka!

I fredags var det dags för Ludvig att få sprutor. En spruta i varje lår, stackarn. Han låg och skrattade och var så nöjd när vi vägde och mätte honom så jag kände mig som värsta förädaren. Han var ganska ok efter första sprutan men precis när han lugnat ner sig lite efter den fick han ju ett stick till, då blev han helt hysteriskt ledsen :o(. Lilla fisen.

Hela veckan har jag stimmat som en dåre för Ludvigs dop. Och eftersom det är advent ville man ju även ha lite adventsfint. Så det har verkligen storstädats här hemma. Putsat fönster, tvättat gardiner, strykt, hängt upp julgardiner i köksfönstren (till Gustavs fasa). Men hellre ha dem uppe nu, så man kan njuta av dem ett tag och se fram emot julen än att vänta in i det sista. För när julen har varit vill jag bara ta bort allting och sätta in tulpaner i köket istället, typ. Så han får stå ut, men jag tror han tyckte det blev ganska fint ändå :o)

Igår kl 16 var det dop. Det gick bra. Melle var placerad hos mormor och morfar. Mormor var utrustad med russin, tablettask, tutte och Emelie och Louise. Och det gick ju bra i fem minuter. När russin och tablettask var slut kom han ju på att Lucas var där också. Och de små buskillarna hade det ju skitkul i kyrkan. Det var ju jättekul att springa omkring där inne. Och när prästen stod och mässade om något ställde de sig framför honom och knäböjde. Såg för kul ut. Ludde hade det bra hos farmor som höll honom. Enda gången han gnölade lite var när han fick vatten på huvudet. Och farfar fixade det där med dopljuset galant :o)

Det var en supermysig kväll och tack alla så hemskt mycket för att ni kom och för alla fina presenter.

Har inga egna kort att lägga upp men jag såg några som Jonny tagit (superfina) så jag tänkte låna dem :o)

Idag är det första advent och det vore mysigt om det blev lite lussekattsbak idag. Har inte hunnit göra några än.

Ha det så fint!

Inga kommentarer: