onsdag 11 november 2009

Bebismys

Igår var Marie och jag på mammabarngympa på friskis. Vi hade tur båda två att dom små sussade så sött hela passet. Träningen kunde väl ha varit lite mer intensiv. Det är ju skönt att känna sig lite slutkörd när man har tränat. Men eftersom man kanske inte känner sig helt fit for fight när man är nybliven mamma så var passet väldigt bra ändå. Jag har inte gått på gympa eller liknande på flera år, har bara kört styrketräning så jag kände mig helt borta ibland. Trots att det verkligen inte var några avancerade steg för fem öre, haha jag såg väl helt väck ut. Var ju så koncentrerad på var jag skulle göra av mina armar och ben att träningen nog inte blev så effektiv som den kunde blivit. Men nästa gång så....

Hade även lite städryck igår. Torkade av alla skåpluckor, gjorde ugnen fin, knätorkade golv och lister, putsade fönster. Det är kul att städa när man har lite energi för det. På kvällen bakade jag bröd igen. La lillen på en filt bredvid mig på köksbänken och bakade. Gick så bra så.

I morse var jag och körde lite konditionsträning igen. Var helt skakis när jag var färdig. Men å så gutt det är!! Perfekt att det passar att sticka iväg på morgonen när Ludvig har en av sina sovstunder.

Nu har Gustav åkt iväg på sitt mys. Fiske! Hoppas det blir en firre som vi kan smaska upp sen.

Snart ska jag hämta Melle. Ludvig ligger och skrattar upp sig bredvid mig i soffan., väldigt mysigt.

Härom kvällen var prästen här och skulle gå igenom dopet. Jag var helt nervös för att han skulle fråga en massa om varför vi ska döpa Ludde. För traditionen och presenternas skull så klart! Haha.... Han var i alla fall väldigt kyrklig, allvarsam och liksom kristen. Konstigt va? Den förra prästen som döpte Melle var mer tjofadderittan på nåt sätt. Passade oss bättre.

I alla fall, när vi satt där och fikade och gick igenom hela dopet i detalj var Melvin på sitt bästa bushumör. Hoppade upp och ner på stolen, sprang runt, ville snacka med prästen, satte sin bil, som han själv kan köra på, på bordet. Han busade järnet tills han slocknade i Gustavs knä. Vilken annan präst som inte varit runt 60 bast och överreligiös hade ju pratat med Melle och skojat med honom. Det var ju det allt handlade om, Melle ville ha uppmärksamhet. När han berättade för prästen om Thomas tåget (barnprogram) så svarade han knappt. Och när Melle sa att: du ska döpa min lillebror och du döpte ju mig. Så var prästen tvungen att säga: nej det var nog en annan präst och i en annan kyrka. Visserligen var det ju sant men för Melle förvirrande. För honom var den här farbrorn "prästen" så han kunde väl ha spelat med lite tycker man :o) Sen fick vi lite direktiv angående fotografering i kyrkan. Om vi ville ta ETT kort under själva akten så var det väl ok, nästan... hmmm.. Jaja, det blir nog ett jättebra dop i alla fall :o)

Ikväll är det bonde igen. Heja Roger!

Hejsvejs...

Inga kommentarer: