onsdag 18 november 2009

Affirmationer

Gustav och jag har mycket:
Varandra!
Underbara barn!
Kärlek!
Ett hus att bo i!
En trädgård!
Härliga familjer!
Hälsa!
Jobb och skola att gå till!
Det vi har mindre av är pengar. Ganska mycket mindre av den varan. Julklappar, vad är det, typ. Därför har jag bestämt att det är dags att börja affirmera om dem. Många tycker säkert detta är flum (fråga Gustav ;o)) men jag är övertygad om att det funkar. För ett antal år sedan köpte jag mig ett litet hus. Ett hus med två rum och kök, trägolv och kakelugnar. Jag är säker på att jag affirmerade fram det huset. Medan jag letade hus låg jag varje kväll och tänkte på hur jag ville ha det och hur det såg ut. När sen mitt hus dök upp så var det faktiskt precis som jag önskat mig.
Hittade dessa affirmationer angående pengar.
Nu ska jag börja affirmera och bli rik.
Jag är värdig att leva ett liv i överflöd.
Jag har mer pengar än tillräckligt.
Det finns ett överflöd av pengar och de är på väg till mig.
Det här och det här har jag råd med.
Jag drar till mig alla pengar jag behöver som en magnet.
Jag älskar pengar och pengar älskar mig.
Jag betalar med glädje alla mina räkningar i vetskap om att alla de pengar kommer från det universella förrådet som aldrig sinar.
Jag drar till mig nya möjligheter att få ta del av överflödet varje dag.
Jag känner mig rik och jag är rik.
Sådärja! Show me the money! Flummigt? Nej det tycker jag inte. Och det bästa är ju att det bara är jag som behöver tro på det.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Funkar det för viktnedgång också tror du ;)

Linda sa...

Haha, jag det är jag säker på att det gör. Du ska se framför dig hur smal och snygg du är :o)

Jenny sa...

Låter bra, jag börjar redan nu :D