söndag 8 november 2009

Fars dag

Världens bästa pappa ligger och sover med en av världens sötaste barn. Det andra sötaste barnet är uppe med mig. Ligger och har det bra i amningskudden jag sydde när Melle var liten. Används inte så ofta till amningskudde dock men är en perfekt liten liggochsittstol till en liten bebis :o).

Det är rätt mysigt att vara uppe tidigt själv. Tända brasa, dricka lite kaffe och ha det bra.

Igår hade vi en mysdag. När vi tog lördagsgodispromenaden bort till affären kom farmor och farfar och körde förbi. Melle fick då skjuts till affären medan Gustav och jag traskade med vagnen. Med våra stegräknarmobiler i fickan så klart. Melle valde godis och åkte sen med farmor och farfar tillbaka hem. Vi bestämde att vi skulle åka dit och fika lite senare när Edith hade kommit så de åkte hem igen. Jag stannade ute och räfsade en stund, rätt skönt faktiskt.

Igår kväll åt vi supersmarrig fläskfilé. Och när Melle somnat såg vi en av de två filmer vi hade hyrt. En Beck, inte så bra men vad gör väl det. I vår lilla affär här i byn hyr de ut sina filmer för 5 kr sista timmen varje dag, då sänker de även priset på sitt plockgodis. Så vi tog i igår och hyrde två för 10 spänn :o). Trots att jag kan slå vad om att vi inte kommer hinna se den andra.

Senare idag ska vi åka och fira Lucas som fyllde två år för ett tag sen. Hurra hurra!!

Hej svejs....

Inga kommentarer: