måndag 9 november 2009

Måndag..

Igår satte jag en ganska stor stekgryta på en av våra bänkar, som är av ek. Smart? Inte särskilt. Jag vet ju så himla väl hur lätt det blir enormt fula och svårborttagna svarta fläckar på ek. Ändå händer det titt som tätt. Eftersom lillen var sugen på att vakna tidigt idag passade jag därför på att slipa bänken som en galning. Först på alla fula svarta fläckar. Sen hela bänken för att dölja de vita, även de fula, partierna som blir efter slipningen. När Gustav kom upp fortsatte han att slipa lite och sen oljade han in bänken. Blev faktiskt riktigt bra med tanke på hur det såg ut innan :o).

Vill tipsa om en mysig bok. Man kan inte låta bli att bli på lite bättre humör när man läser denna. Tänkvärda saker blandat med lite annat roligt trams.






2 kommentarer:

Hasse sa...

Linda, så fint att du kan se det fina som händer i vardagen. Det är en viktig sak. Livet är det som händer medan vi är upptagna av att göra andra saker, som John sa.

Linda sa...

Vad du är gullig :o). Exakt, det försöker jag påminna mig om varje dag. Nu är nu.