fredag 7 maj 2010

Vårt heliga fredagsmys

Jag hoppas att vi inte gör våra barn en otjänst genom detta ständiga exakt likadana fredagsmys. När Melvin vaknade i morse frågade han direkt vilken dag det var idag. Fredag svarade jag. Då bröt han nästan samman när han trodde att vi hade glömt äta tacos. Men lilla älskade vännen, det gör vi ju ikväll. Vi har ju precis vaknat svarade jag. Då var det lugnt. Melle kanske tror att det måste vara precis på detta sätt. Gud nåde om han skulle vilja ha...hmm, pannkakor eller något annat konstigt denna heliga tacodag. Men jag hoppas att han tycker det är mysigt. Det verkar så i alla fall. Det är härligt att se att han än så länge blir glad för det där lilla. Igår frågade han lite oroligt om vi skulle ha fredagsmys idag. Pappa mår ju inte illa, sa han. Så lite viktigt är det nog med invanda mysiga rutiner i alla fall.....

Vi har sen i tisdags varit hus och hundvakt i lindsdal. Det har varit mysigt och lite som semester. Melle och jag har passat på att gå och cykla (på cykel eller traktor) till lekplatsen som ligger så behändigt nära. I onsdags spelade FF så då kom Edith med familj. Melle och Edith busade och lekte. Mysigt att de har varann. Nu leker de nästan på samma villkor för Edith är nästan ifatt Melle på alla sätt. Kusinerna Jonsson!

Även om det är mysigt att bo där så är det himla mysigt att komma hem. I em har vi städat här hemma och Gustav har gjort all möjlig mat till Ludde att frysa in. (Tack Cissi för inspirationen :o)). Ludde gillar ju liksom inte heller burkmat så där värst mycket. Det mesta spottas ut. Men pappas mat gick ner minsann. Tur att han får lite "redi" mat det lille arme barnet.

Just i detta nu badar Gustav och Melle sitt gemensamma fredagsbad. Där det leks kräftlekar och allt möjligt. Snart ska det fixas tacos.

Idag har varit en bra dag. Ibland är livet för härligt. Puss mina älskade grabbar!!!!

Trevlig helg.

Inga kommentarer: