fredag 28 maj 2010

nytt projekt

Gårdagens projekt var att pigga upp vår extremt skruttiga och fallfärdiga pellets och vedbod. I väntan på upprustning (fast det är nog omöjligt) eller rivning så kan man ju försöka göra det lite fint i alla fall.

Gustav började med att gräva och gräva. Jag letade sten. Melle hoppade i hålet. Luddefis låg och sov.











Gustav med liten spade. Han hade dock en större när han grävde.



Här ska det växa rosa och vita stockrosor. På Jacks gamla gallergrindar ska det klättra luktärtor och svartöga är tanken.


Resultatet. Nu får det gärna börja växa.




Den här morsdagpresenten damp ner i brevlådan igår. Tack min kära familj :o)

Något jag velat testa i många år är att gjuta i betong. Det verkar så himla kul. Idag ska Melle och Gustav köpa finbetong så nu ska det testas förhoppningsvis.


En annan rolig grej jag måste berätta angående mors dag. (Gustav och jag skrattade i alla fall) Det här kommer nog låta väldigt fattigt och eländigt men det blir ju inte att man prioriterar sig själv direkt när man går hemma och är mammaledig (inte jag i alla fal). Häromdagen när Gustav och jag skulle hämta Melle på dagis tryckte jag ner fötterna i mina skor utan strumpor. Anledningen är att det har gått hål på ALLA mina strumpor. Par efter par har jag fått slänga och varje gång tänkt att jag måste köpa nya. Men det har jag ju inte gjort. Hur som helst, när jag tog på mig skorna frågade Gustav om jag inte skulle ha några strumpor på mig. Jag svarade nästan argt, jag har inga strumpor. Men om du tar fram ett par så ska jag ta på mig dom. Då hämtade han sin skolväska och tog fram sju par. Här har du, typ. Du skulle egentligen fått dem på mors dag men du får dem idag istället. Haha, det kanske inte låter så kul när man berättar så här men vi skrattade gott. :o)

Nu ska Gustav ut och gå sin morgonprommis och jag ska nog hämta lite mer kaffe.


God morgon!

Inga kommentarer: