måndag 31 maj 2010

resultatet av första betonggjutningen....

.... ser kanske inte mycket ut för världen. För det är ju varken krukan eller de söta hjärtanen som jag har gjutit utan fatet och den i och för sig rätt gulliga krabban (Melle och jag tillsammans). Krukan gick åt skogen eftersom den inte ens gick att ta loss men vi gör nya krukförsök i morgon. Det var i alla fall väldigt roligt och det gav definitivt mersmak. Nu går jag och kollar och funderar ut allt möjligt man kan göra fina saker av.

Fatet är tänkt att antingen vara en trampsten i vårt trädgårdsland eller någon annanstans för den delen eller som fat under en kruka. Har gjort ett större som jag tänkt ha kruka, stenar och kanske någon ljuslykta på.
Tror att det kan bli fint...


Melles sandlådekrabba som vi gjort tillsammans (viktigt).
Och som han är väldigt stolt över....


2 kommentarer:

Edith sa...

Jättefint! Gör något av din kreativitet! Låt andra få njuta av den med!!!! Du är fantastiskt duktig!

Linda sa...

Å vad du är gullig :o). Tack. Det är så jäkla kul att greja och pyssla. Om jag hade obegränsat med tid och pengar så skulle jag säkert pyssla ihjäl mig. Så det kanske är tur att jag inte har det :o)