fredag 21 maj 2010

dagarna går....

Och blogglusten har varit borta. Det har väl inte hänt så där vansinnigt mycket heller för den delen. Idag har vi i alla fall haft en riktigt mysig utedag. Dagen började med sovmorgon för min del, tjohoooo så gutt det var. När vi gjort oss i ordning blev det handling på maxi och bolaget och därefter en sväng på Skälby i det strålande solskenet. Så varmt härligt och underbart. Å vad man har längtat efter det här.

Hela eftermiddagen har spenderats ute. Gustav har sått blommor. Jag har suttit på en filt med Ludde och Melle har lekt i sandlådan. Och ännu slappare blev det när Ludde somnade. Då blev det nya Hus&Hemtidningen och en cider. Ahhhhh så härligt.

Ikväll blir det tacos och i morgon blir det grillning hos Melles dagispolare Noah med familj.

Under veckan som gått har vi spikat spalje och grejat i trädgården. Vi har också blivit hotade att bli polisanmälda. Något jag kan återkomma till när jag vet hur det går i den här märkliga historien. Det vore ju lite snöpligt att skriva ett argt inlägg om den inblandade om det mot förmodan visar sig att han har rätt. Något varken polisen eller försäkringsbolaget anser att han har.. Men som sagt man vet ju aldrig. Men när det här väl är ur världen, då jäklar.... :o)

På måndag om två veckor börjar jag jobba. Hur skumt är inte det. Men det blir nog bra när det väl är dags.

Nu ska jag hämta in lille Ludde!

Trevlig helg

2 kommentarer:

Cissi sa...

Polisanmälda?? Jag väntar med spänning på uppföljningen...

Linda sa...

Haha, ja vi får hoppas bara att farbror polisen står på vår sida :o)