måndag 3 maj 2010

Måndag

Ibland, men bara ibland kan jag gå och längta till när Gustav och jag kommer ha mer tid över till varann och till saker vi vill göra. Tex här hemma. Nu menar jag ju inte att jag inte alltid längtar till mer tid ihop, för det gör jag, jag menar alltså när våra kids är så pass stora att de klarar sig lite mer på egen hand. Och i samma sekund som jag går och längtar efter just sån här tid får jag lite ångest och en klump i magen. För då är ju inte Melle och Ludde små killar längre, utan våra stora. Och fast att det säkerligen är lika mysigt som det är nu när de är små så är det vemodigt att tänka på att de ska bli stora. Samtidigt som det är skönt på andra sätt som sagt. Knepigt det där...

En av de få nackdelar som finns med att ha små barn är att de väldigt ofta blir sjuka. Vi är ju i alla fall inne i en sån period nu. Den sjuke för tillfälligt är lille Ludde. Supertäppt och snorig och inte alls sugen på att sova om nätterna. Eller han är nog egentligen lika sugen på att sova som vi är men kan inte. Stackarn... Och stackars oss... Jaja det blir ju bättre... :o)

Helgen har i alla fall ändå varit mysig. Igår på morgonen gick vi ut i solen och rensade vårt trädgårdsland. Melle tog bort "jordgräs" och dessutom jorden. För den var smutsig :o). Än så länge växer där sparris (det har kommit upp flera stycken), Gustavs vitlök och Melles smultron. Hela landet blev fritt från ogräs och fick lite gödsel (från Sandbesi). Snart ska det sås dill bla.. Till sommarens kräftor. Mys!

Igår var det även kalasfirande för Rickard. Melle och jag åkte dit och firade. Där bjöds det på köttfärspaj, cheesecake och kladdkaka och även lite dansuppvisning. Supergott och proffsigt :o)! Innan Melle och jag kom fram till kalaset stannade vi till vid vattentornet som Melle är så fascinerad av varje gång vi åker förbi. Och det var högt och stort :o)

Proppmätta åkte vi upp till mamma och pappa för att hämta lite tjocka härliga böcker som jag har en förhoppning om att läsa, lite sågspån från pappas såg till vår kompist, och lite grenar och annat som vi ska ha som klätterstöd till våra luktärter och svartöga. Melle fick även en åktur i traktorn vilket alltid uppskattas. Lycka kan man kalla det :o)

Nu ska jag fortsätta att plocka lite här hemma och längta efter Gustav..


Melle vid vattentornet


Inga kommentarer: