söndag 30 maj 2010

mors dag och första vurpan

Jag har haft en härlig mors dag. Ludde tyckte att vi hade sovit färdigt 04.20 och tyckte att vi minsann kunde gå upp då. Han var på ett strålande och snackigt humör och kunde nog inte förstå varför både Gustav och jag vände honom ryggen och bara ville sova vidare. Efter att ha petat Gustav i munnen ett antal ggr så fick han med sig honom upp. Bara känslan att få gotta ner sig i kudden igen och somna om är helt underbar och sällsynt.

Dagen har tillbringats ute. Gustav har vattnat och jag har klippt bort visset från våra blommor. Det blev även premiär för betonggjutning. Det blev en kruka som jag är lite skeptisk över, två fat att ställa krukor eller ljus på och en liten betongkrabba av Melles sandleksak. Bilder kommer kanske i morgon. Beror på hur ursnygga de blir, hm :o). Kul var det i alla fall och om att inte blir totalt misslyckat så jag helt tappar sugen kommer jag göra många betongprojekt...

Melle var med om sin första vurpa på cykel idag. Han cyklade fram och tillbaka på trädgården. Ganska snabbt gick det också. Och trots att vi övar på det där med att bromsa när han är ute på vägen och cyklar så går det inte riktigt lika bra när det väl behövs. Så han körde rakt in i skottkärran som var full med jord och som välte. Melle och cykeln också. Tur att det inte hände något mer än att Melle blev rädd. Och jag tror nog att han förstår hur viktigt det är att ta det lite försiktigt.

På em bar det av till Lindsdal för att fira Mia. Mysigt som vanligt. God mat och två exakt lika goda rabarberpajer ;o). Mums!


Ludvig & Edtih

så söta!!

Vilken lycka!


Mys hos farmis



Tjohooo vad kul


Om en vecka kanske jag har söndagsångest. Hoppas inte det. Jag har bestämt mig för att inte ha det. På ett sätt ska det bli skönt att få åka hemifrån på morgonen, pussa Gustav och kidsen hej då och säga ha det bra och lycka till med våra små monster idag till Gustav, hihi..... Det enda som stör mig lite är att det garanterat äntligen kommer vara fantastiskt strålande väder under de fyra veckor jag kommer att jobba. Men det kan man väl stå ut med iofs. Hellre sol än regn och kyla i alla fall....
I veckan som kommer ska Melle röntgas igen. De ska se så att allt det onda är borta från hans lilla lunga, vilket jag är övertygad om att det är.
Ha det så fint.....

Inga kommentarer: