lördag 1 december 2012

Nytt jobb och gå bort present


 I torsdags kväll hade vi träff med gamla studiegruppen. (Tänk att man efter nästan en termin i skolan redan kan kalla något "gamla". Tiden går fort)
 
Inspirerad av vår pysselkväll gjorde jag två lyktor/skålar av glasburkar som jag fyllde med Marianne. Måste ju matcha julen. Jag dekorerade den ena med washi tejp och vit penna. Den andra täckte jag med gamla tidningar som jag hittade i mitt lilla hus jag hade en gång i tiden, Baromtern från 1938 och framåt. Till det piffade jag till en matchande tändsticksask som jag täckte med tidningspapper och en hemmagjord pappersros.
 
Detta blev min gåbortpresent för kvällen.








Min fina duktiga man har fått jobb.
Är det inte fantastiskt så säg.
 
Grattis baby, du är bäst!
Efter skolan ska han börja jobba på förskolan i Läckeby.


 


Inga kommentarer: