onsdag 19 december 2012

Hello again!
 
Ville bara berätta lite positiv diabetesinfo. Vi har gått och väntat, eller i alla fall undrat om det det inte skulle komma någon kallelse till sjukhuset snart för lite diabeteskoll. Värdena har varit svängiga tycker vi och det har varit knepigt bitvis att få till det.
 
Idag åkte Gustav in till sjukhuset med Ludde på en drop in Hba1ckoll och till vår förvåning var värdet jättebra. 49 med nya skalan räknat, och 5,7 i snittblodsockervärde enligt det gamla sättet. Så jäkla skönt. Lite oro och ångest släpper och det blir lättare att slappna av.
 
På tal om något helt, helt annat så har jag en last. En av många kanske jag skulle säga. Och det är pysselböcker. Jag gillar ju givetvis även själva pysslet men ibland kan det nästan vara så att pysselboken i sig är myset. Jag har köpt många böcker med massor av pyssel som jag aldrig ens kommit till att testa. Jag vill ju så klart, men ibland är det svårt att komma dit.
 
Idag damp det i alla fall ner ytterligare en. Däremot är jag i det här fallet säker på att jag kommer att testa ett gäng mönster. Ska bara virka klart min fina lilla tomtearmé först.
 
 

 
 
god natt.....

Inga kommentarer: