söndag 30 december 2012

Tillbakablick

I morgon är det nyårsafton. Den firar vi som förra året bara med familjen med "smällarna på slottet", kinamat, någon mysig film och förhoppningsvis papperslyktor. Det ska bli så himla mysigt och skönt och passar mig perfekt.

Det har varit ett händelserikt år, i alla fall vad det gäller att byta inrikting i livet. Att jag faktiskt har börjat plugga är stort och att det gått så bra hittills som det har gjort är nästan ännu större. Jag har lärt mig massor, träffat många nya roliga och snälla människor. Det är som Gustav hela tiden har sagt, det är häftigt att vara på ett ställe där alla vill samma sak och är lika motiverade och intresserade av det de gör. Det är en rätt häftig känsla och faktiskt något av en motsats till hur det kan kännas på en arbetsplats. Där det självklart också finns människor som är där de vill men tyvärr kanske flertalet går dit för att man "måste". Nu är det ju inte så att det alltid är rosenskimrande och fantastiskt att plugga, det kan ju kännas rätt tungt det också. Men grundkänslan är ändå att "det här det här jag vill".

I samband med skolan har jag också fått äran att träffa världens häftigaste tant. En så kallat "mentor" som vi under ett antal tillfällen har träffat nu under hösten. Vi har alla i klassen fått en pensionär tilldelat oss och som vi har träffat en gång i veckan. Och jag måste säga att det var länge sen jag träffade någon som gjort sånt intryck på mig som hon gjort. Hon har sån livsglädje och inställning till livet att jag bara suger åt mig när jag är där. En mycket rolig bekantskap som jag hoppas håller i sig även när den här kursen är slut och mentorskapet är färdigt.

Gustav är inne på sluttampen av sin pluggtid och har redan ett jobb som väntar på honom när han är färdig. Tänk, när Gustav började plugga var Ludde en vecka gammal och nu är han en stor kille på över tre år. Det går fort! Är så stolt över min fina duktiga man som fixat skolan så fantastiskt bra. Du är bäst baby!

Snart är det nytt år och det kommer bli fantastiskt, det känner jag på mig!

Tjohooo!!!!!

Inga kommentarer: