fredag 14 september 2012

Och så kom dagen jag har "fasat" för

Nämligen att jag eller någon av barnen ska bli sjuka. Idag vaknade Ludde med feber och var allmänt skruttig. Gustav har praktik och kan inte missa något på den för det måste man på något sätt ta igen. (glömmer inte hur det var när Luddes diabetes bröt ut mitt under en av Gustavs praktiker, två veckor rök då, som han fick ta igen på sommaren, på vår semster, tjohooo)

Jaja nog om det nu har Ludde feber och som "tur" är så hade jag ingen schemalagd föreläsning idag MEN jag hade jag planerat in denna dag till att ägna åt att FÖRSTÅ allt vi gått igenom i veckan.

Jag har ändå försökt gå igenom allt idag och skrivit ner alla ord och begrepp så jag har kläm på dem plus att jag har skrivit ett gäng A4papper och mailat till mamma så hon kan ha lite underlag hemma för förhör :). Man måste ju göra allt man kan!

Igår köpte jag även en bok om enbart cellbiologi på blocket som inte en ingår i vår kurslitteratur bara för att få lite mer kött på benen. Den är skickad till mig idag så den kommer nog nästa vecka. Jag ska ändå in till biblioteket när Gustav kommer hem och låna den där tills jag får hem den. Förhoppningsvis kan det hjälpa att läsa om detta igen fast med lite andra ord. Det tror vi på!

Igår hade vi gruppövning på em där vi i rask takt skulle dra igenom alla instuderingsfrågor. Det gick väl både bra och dåligt. Det är ju alltid givande att höra hur andra har tänkt och få en bekräftelse på om man tänkt rätt eller har fel. Men jag tror vi var för många, tiden för knapp och frågorna för svåra och även de för många för vi kom inte så långt innan vi körde fast. Jag och två tjejer satt på fm och pratade igenom frågorna och det gav betydligt mer än den schemalagda gruppövningen, så den sammankomsten får vi nog ha flera gånger.

Igår hade vi kalas här hemma och jag fick massa med fint! Av mamma och pappa fick jag tidigare bidrag till min dator, av Gustav fick jag tre superfina tröjor, och så fick jag presentkort på Kicks gånger två och en mysig present där det ingick smågrejer till pluggandet, pengar till shopping inkl barnvakt. Så mycket fint och bra och roligt, TACK!

En dag som denna kräver eld i spisen

sjukt barn

symaptisjukt barn
 
förhörpapper till mamma
Ha en härlig helg!

Inga kommentarer: