torsdag 6 september 2012

Hopp och förtvivlan!

Det är nog dessa tillstånd jag pendlar mellan nu. Men den känslan som är starkast och mest genomgående är glädje över att få göra detta. Det känns som ett enormt privilegium. Det är rätt häftigt att känna så med tanke på att jag bara för några år sedan aldrig trodde jag skulle plugga vidare. Hade nog tanken på att det kanske skulle kunna vara roligt men jag hade inga idéer inom vilket område det skulle vara.

Idag ska vi ha ett övningsseminarium där vi bla ska gå igenom Kompetensbeskrivning för legitimerad sjuksköterska. En lunta med papper som i detalj beskriver rollen som sjuksköterska. Det är mycket man ska kunna och som jag förhoppningsvis kan om tre år. Tänk vad roligt!

Ikväll ska vi till sjukhuset för en genomgång och repetion av Luddes insulinpump. Det är alltid bra.

Ha det fint kära vänner!

Tjo!

Inga kommentarer: