måndag 5 september 2011

Denna dag

började rätt kasst. Kan bero på en ännu kassare natt. Med minus på sömn och plus på höga värden och barn som inte kunde sova. Därför stapplade Gustav och jag upp som två lik idag. Inte konstigt att det var lite gnissel från bådas håll i morse.... Men, vi har ju överlevt denna dag i alla fall. Jag har nog gäspat mig igenom den känns det som. Jag började en timme tidigare idag för att vi skulle åka på diabetesträff idag.

På tal om den så var det väldigt givande tycker jag. Träffade bekanta ansikten som också befinner sig i samma situation som vi. Tröstande och intressant. Sedan är det ju alltid kul att träffa den fantastiska personalen, Kristin, det finns ingen som du :o). Och jag tror både Melle och Ludde uppskattade träffen där det var mycket pyssel, pussel, leksaker och andra barn.

I morgon bär det av till Kristianstad och Eniro. Det ska bli jättetrevligt och framför allt kul. Förra gången jag var där var allt väldigt nytt och både vad det gäller system och arbetssätt. Nu har jag större förståelse för hur de jobbar, hur de söker  information och varför vi lägger in alla uppgifter som vi gör. Ska bara se till att sova lite bättre den här natten tänkte jag. Måste dock hålla mig vaken till tio då det är dags för en Luddekoll. Nu håller vi tummarna för att värdet är bra så den här familjen kan sova lite i natt...

Sov sött..

Inga kommentarer: