söndag 4 september 2011

De senaste fem åren...

Har varit väldigt händelserika..

Gustav och jag pratade om hur länge vi har varit tillsammans häromdagen. Då kom jag och tänka på vår första sommar. När Katarina, vår dårvarande kollega, väste lite diskret till mig att hon var gravid. Och jag kontrade med, jag också! Det i sig kanske inte är något konstigt men det roliga i det hela var att jag även skulle berätta att under semestern:

  1. Har Gustav och jag blivit ett par, officiellt.
  2. Har jag sagt upp min lägenhet.
  3. Har vi blivit sambos.
Och vi ska dessutom ha barn. Här är det snabba ryck som gäller, typ.

Första gången mamma och pappa träffade Gustav var jag gravid. Men pappa, som tar allt med ro, sa till Gustav att han och mamma hade bara känt varann i två veckor innan jag kom till så det här var väl ingenting, haha... Och eftersom de nu 38 år senare fortfarande är ett par/gifta så kan man ju hoppas på att det kommer gå bra för Gustav och mig också :o).

Vilken härlig dag det har varit idag. Började med ett bra initiativ av farfar Hasse som tyckte vi skulle ut i skogen och plocka svamp. Och det har vi gjort och vi hittade faktiskt en hel del. Vi har ätit mycket god kalops. Vi har varit ute i det fina vädret. Och det bästa av allt, Luddes värden har varit bra förutom en dipp efter skogen då han blev låg. Såna dagar känns som en seger!

I  morgon är det diabetescafé på sjukhuset. Ska bli spännande att träffa andra familjer i samma situation. Man har ju en del gemensamt kan man säga....

Ha det fint!

Inga kommentarer: