lördag 26 juni 2010

Ved och underbara sommar

Dagen började lite smått torftigt, i alla fall frukostmässigt. Jag hittade några skivor bröd i frysen som jag tog när jag och Ludde gick upp runt sexsnåret. Men när övriga i familjen kom upp och vi skulle äta frukost tillsammans fick vi verkligen skramla ihop vad som fanns. Det är inte kul när man missat att handla frukostmat. Men när vi satt där som bäst runt bordet och åt knackade det plötsligt på dörren och där stod mamma som en räddade ängel med frallor och annat gott. Jag tjoade i ren förtjusning. Kunde inte kommit mer lägligt. Ute höll pappa på att lasta av vedklyven. Nu skulle det stora stora nedkapade trädet bli härlig ved. Och det blev med ens dagens projekt. Klyva och stapla ved. Gustav klöv och jag staplade. När inte Ludde sov tittade han på. Melle körde ved i sin vagn till traktorn.
När kidsen inte tyckte ved var så kul längre fyllde jag upp lilla poolen med vatten. Där blev det bus och lek minsann. När Gustav var klar med klyveriet kollade han fotboll helt utmattad i soffan.
Nu ikväll blev det grillat i kvällssolen på altanen. Man tror knappt det är sant när man kan sitta ute på kvällen. Och det inte är storm, eller nästan minusgrader eller regn.
Helt fantastiskt.



en liten blombild fick vara med i alla fall.... kunde inte låta bli. De är för himla fina just nu.



berget med ved


ny typ av pall, tegelpannor. Man tager vad man haver.....


jobbarkillen


familjen


här klyvs det för fullt



det minskar...


vedhög

tomt



så lång hann vi idag....

Igår firade vi midsommar uppe i Källa. Vilket härligt mysigt ställe det är. Man får ett lugn i hela kroppen så fort man kommer dit. Och vädret gjorde det ju inte sämre. Efter frukost royal ;o) så åkte Linda, Edith, David, Mia och Melle och badade. Gustav, Hasse, Ludde och jag stannade hemma där det blev lite trädgårdspyssel. På em åkte hela gänget förutom Gustav, jag och Ludde och dansade runt midsommarstången. Vi stannade hemma och gjorde en egen. Ack så snygg den blev. Jag gjorde även en midsommarkrans som jag tänkte jag kunde ta kort på kidsen i men tyvärr var inte intresset så stort för det. Det får bli nästa år... Linda och jag finns fotade med den i alla fall. Dock inte med min kamera så det är inte något jag kan visa världen. Men jag kan tänka mig att intresset inte är så stort för det heller, haha... Mysigt var det i alla fall. Hela dagen.
Tack Hasse och Mia för en härlig midsommarafton hos er :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att få ha er och era underbara guldklimpar en vacker midsommarfton är en sak att spara i sitt hjärta. David o Linda och Edith, Gustav o Linda och Melvin o Ludvig är det bästa som finns tycker vi.

Mia o Hasse

Anonym sa...

Så synd att inte Anders kunde va me men han kommere ju till storpartyt...