lördag 19 juni 2010

my handyman

Gustav har påpekat åtskilliga gånger att jag inte ska proppa tvättmaskinen full med tvätt. Något jag också vet och även om jag nu inte gjorde det kan man ju räkna ut att maskinen inte orkar dra runt hur många kg som helst.

Hur som helst, jag brukar (notera brukar) ha detta i åtanke. Men ibland, när det är mycket tvätt som ska tvättas och jag vill känna mig duktig och effektiv, hmm, händer det att jag nog trycker in lite väl mycket. Som idag. När jag kom ner var tvättmaskinen död. Verkligen helt död. Fick lite lätt panik. Kollade säkringarna, inen trasig. Tryckte på alla knappar som fanns. Död.

När Gustav kom hem gick han ner i källaren med en suck. Efter några turer upp och ner ropade han på mig. Och kan man tänka sig. Maskinen var igång. Han hade testat själva uttaget med mobilladdaren och kommit på att det var själva uttaget som inte var ok. Maskinen var däremot det. Gud så gutt!!

Hädanefter ska jag tvätta en sak i taget. Strumpa för strumpa......

1 kommentar:

Hasse sa...

Han verkar så händig, den där Gustav. Är det någon jag känner?