lördag 19 juni 2010

helg och sol

Dagen har varit skön. Fick förmiddagen för "mig själv"när Melle och Gustav åkte till Lindsdal för att följa med Hasse till tippen. Höll Ludde vaken extra länge. Han hjälpte mig att städa sovrummet och köket. Han kastade saker på golvet och jag plockade upp dem. Teamwork! När han till slut somnade i vagnen kunde jag passa på att vara ute i solen. Jag klippte platåerna, hängde tvätt och målade soffan till trädgårdsmöblerna. Något vi började med förra sommaren, vi är snabba vi.. Men de blev ju finare än innan i alla fall :o).

När Gustav och Melle kom hem körde Gustav med trimmern. Kidsen och jag satt i solen och lekte med mossa. Lagom till Luddes andra sovstund tog vi vagne till affären för att köpa godis.

Lite senare fixade Gustav kycklinggrillspett som vi smaskade i oss med lite potatissallad till.

De små somnade tidigt båda två ikväll så vi har haft det väldigt lugnt. Vattnat trädgårslandet och plockat. Jag har även fyllt hela bilen med skräp som ska slängas på återvinningen i morgon. Nu kan man ta sig fram nere i källaren
igen. I morgon är en plan att vi ska måla fodret till ytterdörren. Några av våra pelargoner ska planteras om. Sen tror jag att det är dags för lite betonggjutning igen.

Nu börjar jag bli sömnig. Hoppas Ludde vill sova gott i sin säng länge i natt. Men det tror jag. Det blir ju som man önskar sig. Eller hur?

sov sött!!

Inga kommentarer: