lördag 5 juni 2010

sommarlov och betong

Gustav har sommarlov nu. Härligt. Han skrev sista tentan igår. Två uppgifter som tog fyra timmar. Det var så mycket att skriva att han fick kramp i armen. Det lät jobbigt men jag är övertygad om att det gick bra.

Vilka två underbara dagar det har varit. Man blir ju helt lycklig över solen och lite värme. I torsdags var min gamla mackkollega Maria här och fikade. Alltid lika trevligt att ses. Igår var vi ute så mycket det bara gick. När Gustav kom hem efter tentan åkte vi och handlade mat och blommor och blomlådor som mamma och pappa sponsrade oss med. Blir nog fint tror jag.

Jag planterade även i min första betongkruka. Kul!


Det här var min mall för krukan.





Ett gammalt plastlock fick vara mall åt det här "fatet"


som jag ställde en ljuslykta på



Del av krukan




Krukan på mitt stora fat



Trevlig helg!

Inga kommentarer: