söndag 11 april 2010

Dag 6 på sjukhuset

Linda ville att jag skulle skriva något så jag får väl göra det. Dagarna här på sjukhuset flyter på. Melle har dock börjat kräkas så fort han får något att äta eller dricka vilket givetvis gör allt ännu mer besvärligt. Nu har man tagit beslutet om att ge honom dropp för att vara säkra på att han får i sig det han behöver. Själv har jag varit i Lindsdal med ludde i dag på förmiddagen så Linda skulle få vila medan Melvin sov. Vi ska ta en tur nu i eftermiddag också ludde och jag för att kolla på Kalmar FF mot Malmö. Det är verkligen tur att vi har så många runt om kring oss som ställer upp och underlättar för oss så mycket det bara går. Mormor, morfar, farmor, farfar, David, Linda, Anders, Marie, Rickard och alla vänner som hör av sig gör att tiden hör blir lite lättare. Man behöver verkligen det där uppmuntrade orden när allt känns som tyngst. Man grubblar ju så klart en del på hur länge melles lilla kropp och hans humör kommer att fixa detta och då kan man behöva allt stöd man kan få utifrån. Tack för det!
Nu ska jag klä på Ludvig och göra honom redo för en tripp i bilen igen och i morgon är det dags för mig att gå tillbaka till min vfu om det nu inte melles tillstånd skulle bli sämre.
/ G

Inga kommentarer: