söndag 6 juli 2008

Utflykt till Öland

Igår hade vi en riktigt mysig dag. Vi började dagen tidigt eftersom vi skulle kika förbi på en auktion som hade visning redan kl 9. Fanns inte så mycket jag ville ha där förutom en fin stor zinkbalja. Men att stanna kvar där och vänta på den var inte att tänka på. Melle hade nog inte uppskattat det i värmen.

Istället åkte vi till farmis och farfis i Källa och åt frukost med dem. När vi myst och slappat i solen en stund åkte vi och plockade jordgubbar. Det var mysigt. Melle gick runt som en liten kung i raderna av jordgubbar och åt allt vad han orkade. Han träffade även en liten stockholmsböna där som han genast ville hålla i handen. Intresset var dock inte besvarat. Första motgången i kärlek. Fast han kom över det ganska snabbt.

När vi plockat jordgubbar åkte vi till nåt loppisställe, Gammalt och Nytt. Där hittade jag en skabbig och fin stol. Som jag ska måla vit och ha i trädgården. Gustav är helt matt på mig :o).

När vi kom hem igen åkte farmis, Gustav, Melle och jag ner till stranden. Melle satt vid strandkanten och lekte med hink och spade, Gustav och Mia badade.

Innan fotbollen åt vi jättegoda kroppkakor. Melle tyckte de var äckliga.

Sen var det dags för hemfärd!

Väl hemma myste Gustav och jag med fläderdrink, gott!