måndag 28 juli 2008

Lasse, bad och spackel...

Just nu sitter jag på ute på altanen i Källa, dricker rosé, äter brie, lite godis och bara myser... Melle somnade för en stund sen och Gustav kollar på TV. Vi åkte hit i morse för att slippa kaoset där hemma. Målarfärg, slipdamm, saker överallt och disk i trädgården.

JAG LÄNGTAR EFTER VÅRT NYA KÖK!!!

I fredags var vi och kollade på Lars Winnerbäck på Skälby. Marie, Rickard och Helene, Gustav och jag åkte in. Mamma och pappa passade kidsen hemma hos oss. Vi satt utanför på en filt i gräset och drack cider och åt. Inne träffade vi David och Linda som för första gången (nästan i alla fall) lämnat bort Edith. Hon myste hos sin morfar. Det ska mycket till innan jag tycker att Lars Winnerbäck på något sätt är dålig, och det var han inte nu heller. Men det var nog den sämsta konsert med honom som jag varit på. Eller var mina förväntningar alldeles för höga. Eller är jag för gammal..... Nåt var det i alla fall. En konstig deppig stämning och konstiga låtval. Men hur som helst så det var det en jättemysig kväll så jag är väldigt nöjd i alla fall.

I lördags spacklade jag taket i köket. Snickarn kom och kollade läget inför onsdagen då det äntligen ska börja hända saker. Vi badade på Enerevet och hade en allmänt skön dag hemma.

Hela söndagen spenderade vi i Sandbäckshult. Gustav och jag tog en tur på ån med båten för att fiska kräftbete, men icke. Inte en enda liten sketen gädda såg vi. Två små pytteabborrar högg men det var allt. När vi kom tillbaka hade Marie, Rickard och kidsen kommit. Vi åt grillat vildsvin, supersmarrigt. Melle och morfar åkte traktor, superhäftigt så klart!! :o) Melle testade även sin nya "bil". En slags badring som man kan sitta i som morfar och mormor köpt på Kreta. När vi kom hem målade vi taket.
Upp tidigt idag för att måla taket ytterligare en gång. Sen åkte vi hit. Åt korv med bröd. Åkte och badade. Och nu, Ernst på TV, varm mysig kväll, vin och semester.. Mys!!!

Nu ska jag sluta skriva och gå in och pussa på Gustav....

Hej hej....

Inga kommentarer: