torsdag 24 juli 2008

Mysig dag

Dagen började med att jag försov mig. Skulle upp ganska tidigt för att åka till tandläkaren för 57 gången tror jag den här sommaren. Det blir ju så när de lagar tänder som inte behöver lagas och dessutom lagar de som ska lagas. Det handlar ju i och för sig bara om två tänder men jag har ändå varit tvungen att åka dit hur många ggr som helst. Inte kul alls!! Gustav har i alla fall sluppit att åka dit i akutfart för att jag brutit ihop i tandläkarstolen. Jag tycker att jag klarat det riktigt bra faktiskt!

När jag kom hem kom rörmokaren och stängde av vattnet. Så nu har vi ett kök som är helt ut rivet och utan vatten då givetvis. Hela vardagsrummet är fullt med kartonger, nu ihopskruvade köksskåp och diverse vitvaror. Vi har i alla fall en liten glugg framme vid TVn som är fri så Melvin kan få sin dagliga dos av Teletubbies, annars katastrof (till Gustavs fasa :o))

Eftersom det är svårt att överhuvud taget göra nånting i köket så grillade vi biffar som Gustav gjort (faktiskt lika goda som dina burgare Mackan ;o)). Supermys i det fina vädret!!

Sen åkte vi till Lindsdal för att träffa David, Linda och snuttan. Vi smaskade på glass och drack kaffe.
Melvin grejar på altanen. Hur ska det här vara egentligen.....
Väldigt gullig och glad liten Edith
Väldigt gullig och allvarsam liten Edith
Melvin och farbror David läser bok
Söta faster och mamma Linda och Edith
Innan vi kom hem svängde vi förbi Enerevet och Melvin tog sitt första dopp på hemmaplan. Gustav hoppade också i men jag var för feg och hoppade över.
Lite kallt kanske....
....men badsugen ändå
brrr.... modig liten kille
var är pappa egentligen....

2 kommentarer:

Edith sa...

Tack för igår. Supermys! Tack för de fina bilderna. Vilka fina barn vi har. Jag börjar nästan gråta. Ses ikväll. KRAM

Martin sa...

Jag har också tandläkarskräck. När dom slår in mig på datorn så står det direkt att jag har tandläkarskräck. Det är respekt.. men dom bryr sig inte ändå :)