onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen


Har firats hemma.
Med utemys och innemys.


 
Den här stora byttan kom mamma och pappa med för ett tag sen.
I den ryms nu två Svartöga som jag tänkt ska klättra fint på min hemmagjorda spajlé, två limegula Tobaksplantor (från Marias sådd) två vita blommor (kommer inte ihåg vad de heter, present från Marie) två Lobelia och en vit och en rosa Flitig Lisa.

Nu får det växa till sig och bli fint.
Bredvid min plantering står studsmattan


Bilder från trädgårdslandet



Tre ensamma små prydnadspumpor


Dill


Potatis


Sparris som nu får vara ifred tills det är dags för nästa års skörd.
Längtar redan.


Två olika sortes morötter

Rödbetor och gula bönor
Lök, rödbetor, ruccola, lite kryddor
Gul och röd lök


Då, 15 april 2012

Fina människor på skruttig svart bänk.


Nu, 6 juni 2012

Idag tog jag sista penseldraget på den här bänken som jag kämpat med nu i vår.
Jag har skrapat, använt varmluftspistol, slipat och målat.
Nu ska den gamla kyrkbänken användas flitigt.
Platsen där psalmböckerna legat är ett perfekt ställe att sätta kaffekoppen på.


Uppfinning

Även dessa tunnor kommer från mamma och pappa.
De använder vi till regnvatten som vi pumpar upp från tunnorna vid huset.


Sedan har Gustav så fiffigt fixat så att vi från dessa tunnor kan vattna våra älskade växter.


Tänk att det är onsdag fast det känns som söndag och i morgon är det torsdag och snart är det helg.

Hej!

1 kommentar:

Edith sa...

Vilken fin trädgård. Härlig odling! Kram