söndag 10 juni 2012

Söndag



Jag älskar verkligen helger som denna. Att bara få gå hemma och skrutta och fixa och dona. Bland det bästa jag vet faktiskt. Flitiga som attan har vi varit också. Tre rundor på tippen blev det igår där mycket från vinden och en del från källaren fick hamna i diverse containrar (säger man så?). På kvällen grillade vi kyckling á la Björn och färskpotatis i foliepaket. Supergott!

Idag har gräset klippts, altanen har oljats, och några gurkplantor har bundits upp.

Vi fick även mysbesök av farmor och farfar. Besöket avslutades med en tur runt kvarteret för att inhämta en bortsprungen Cesar. Han hittades välbehållen och välmående hos grannen två hus bort. Det är kul med lite spänning i vardan....



En av våra kvällssysslor
Vatten och dill
Planterat har jag gjort också
Mina Petunior (Cascade Pink Orchid Mist)

De här små rackarna klänger överallt. Hoppas de växer som jag vill nu med  lite stöd.

Såna här ska det bli. Spännande!
(bild lånad från Fröer.nu)



Tänk, snart har vi semester. Hur fint är inte det?

Tjo!

Inga kommentarer: