tisdag 12 juni 2012

Kontrast




Varför är det inte lika roligt att hålla på med det här?
Som att hålla på med det här.....
Eller bara gå runt i trädgården och njuta av det här....
Och det här....



Och inga fina bilder blir det av eländet heller. Men man måste göra tråkgörat också. Eller? Lagom med tråkgöra så man kan längta efter mysgörat? Det är nog min filosofi. Jag vill hellre komma ihåg att jag faktist njöt av mitt liv och gjorde sånt som jag får enorm positiv energi av än att ligga och vara gammal och grå och tänka "vilken tur att vi hade det så välstädat, perfekt och ordnat jämt,"

Eller tänker jag så för att jag inte orkar ha det perfekt jämt? Eller någongång för den delen? Om jag fick välja skulle jag nog vilja ha det välstädat fixat och tjusigt och ändå göra allt mys jag vill.

Men det är nog det som är grejen. Man hinner nog inte allt, och jag tror man får vara lite nöjd med det.


Ikväll har i alla fall varit en bra myskväll.
Jag har sprungit (tjohooo vad gutt, nu var det ett tag sen)
Målat pallkragar som ska in i växthuset i morgon så tomater och annat får mer att växa i.
Jag har fixat betongkruka.
Gått runt och skruttat i trädgården.
Och vikt den enorma tvätthögen med tvätt. Nu ska den bara hoppa från bordet och in i alla garderober och lådor.

Familjen har ju också varit på plats här men styrt lite med sitt, som fotboll, ipad och traktorer....
Puss på er!

Jag fick även veta idag att jag fick förlängt på mitt vik hos mina kära kollegor!
Roligt!

Det var nog alles..
Sov gott!

2 kommentarer:

Edith sa...

GRATTIS! Jag sprang igår med och i förförgår.. Nu e vi på G!
Kramar

Linda sa...

Ja, vad gutt! Vi är nog faktiskt bäst tror jag :-)! Så himla gutt! Många kramar :-)