söndag 3 juli 2011

Uppdatering....

Vad har vi gjort sen sist, hmmmm...

I fredags var Gustav iväg och grillade med fiskeklubben. Småfisarna och jag delade på en pizza. Vilket vi i fortsättningen kanske får äta på väldigt aktiva dagar. I alla fall så feldoserade jag, alltså jag gav alldeles för lite insulin. Jag hade även mätt upp 20 g med skruvar (fredagsmyset) som han fick precis efter pizzabiten. Och det tillsammans med pizzan krävde mer insulin än vad jag trodde först. När jag gjorde en extrakoll så hade han nästan tio i värde. Jag fick mixtra om dosen lite och sen fick jag fason på det. Det märks mer och mer på Ludde nu. Han behöver dagligen mer insulin än vad han behövde dagen före. Och man förstår ännu mer hur viktigt det är med regelbundna tider och hyfsat bra mat.

I lördags delade vi upp oss och tog med oss var sitt barn och gick på stan. Melle och jag hade en riktigt mysig dag. Jag shoppade en bikini på Stadium. Och så åt vi glass och tittade på båtarna i hamnen.

På kvällen åt vi Melles efterlängtade tacos och den här gången prickade vi in insulindosen perfekt. Bra kombination av mycket lek och bus och mat. Skönt. Man blir otroligt stressad när värdena sticker iväg. Men vi är ju precis i början av den här sjukdomen så man kan ju hoppas att vi kommer lära oss att hantera den bättre och bättre ju längre tiden går. Vi måste helt enkelt.

Nu var det meningen att vi skulle se filmen på fyran. Men jag fixar verkligen inte filmer där barn dör. Det är kört. Vill bara gråta floder och vad är det för nöje då? Så det får nog vara...

Ha det fint!!

Inga kommentarer: