måndag 29 november 2010

Tack till:

  • Nicke i Nickebo :O) som stannade i morse när jag och kidsen kört fast med bilen mitt i en korsning i en snödriva (jag körde fast, inte kidsen, fast dom satt i bilen dom också). Han försökte putta loss mig men det var stenkört. Då ringde han någon kär vän i en snöplogsaktig traktor som av en händelse fanns bara en bit bort som kom och drog upp mig. Vilken lycka och vilken tacksamhet man känner då. Härligt att det finns sådana människor!
  • Sopbilsgubbarna som tömmer soptunnan hos oss. Två gånger i rad har vi missat att sätta ut tunnan men ändå har den blivit tömd. Service!
  • Hasse som hade utryckning och lånade ut skyfflar och snösläde när vi hade snöpanik här hemma och inget att skotta med.

I smyg så hatar jag snö!

1 kommentar:

Daniel sa...

Det är uppenbarligen inte samma sopgubbar i Läckeby som det är i Rockneby!