måndag 15 november 2010

ingen bra lindadag

Å vad skönt att den här dagen är över. Vet att om jag läser detta blogginlägg när jag är tillbaka i jobbsnurren så kommer jag gräma mig över mig själv och undra vad jag höll på med. Varför inte bara glädjas åt dessa underbara dagar som jag har hemma? Fast jag tycker nog att jag gör det egentligen, försöker påminna mig ganska ofta att ta vara på tiden. Men som sagt, idag har jag varit helt slut, irriterad och helt matt. Stackars barn ;o). Och stackars trötta mamma :o).

Och till råga på allt var det inget Biggest Looser ikväll som har varit det som hållit mig uppe hela dan. Haha....

Mellan blöjbyten och annat idag har jag spacklat Melles lilla nya "sovrum", Melle och Ludde ska ju snart bli sambosar. Nästan alla hyllor som suttit på väggarna och där vi förvarat miljarder saker, allt från sågar till sandpapper och annat som jag inte ens vet vad det är, är nu bortplockade. Väggarna är spacklade. Hyllan som är kvar är grundmålad. Det som är kvar är målning av väggar och kanske golv. Blir nog förhoppningsvis ett mysigt litet krypin...

Nu väntar sängen och ljudboken. Blir ny bok idag Vredens tid av Stefan Tegenfalk (tips från Gustav). Den senaste Maria Wernboken tog slut idag :o(

Ha det bra och sov gott!!!

Inga kommentarer: