onsdag 24 november 2010

Neggo

Efter en dags snö, tack det räcker!

Jag vet att jag är ett neggo och det är kanske lite roligare med snö än regn. Men jag är trött på dagar då det är snålblåst, minusgrader, sticksig snö som gör skitont i ansiktet och bilar som inte startar just dom dagarna. Som idag. Det blev alltså ingen tur till doktorn.

Ändå gick jag ut tidigt i morse (på inrådan av Gustav) för att testa att bilen gick igång. Och det gjorde den. Men sen, när det väl var dags att åka då var den död. Och jag blev lite lätt stressad. Och Ludde var knäckt i bilen och tyckte väl också att livet var skit. Och Melle hade ställt in sig på doktorn och kanske ännu mer på överraskningen pappa hade lovat honom för att han skulle till doktorn. Men det var bara att trycka ner Ludde i vagnen i stället och kämpa sig genom motvinden till dagis. Och Melle var faktiskt lika glad ändå. Världens gullunge!

När vi kom hem från dagis ville Melle åka ännu mer pulka. Dagis gav tydligen mersmak. Så det gjorde vi. Ludde ville ju självklart åka han med. Illröd, snorig och helt lycklig satt han i pulkan som jag drog runt runt på trädgården. Sen fick han ett raseriutbrott när vi var tvungna att gå in. Så liten och så mycket vilja!

Nu ska jag snart göra köttbullar.

Hej hej....

Inga kommentarer: