onsdag 24 november 2010

snö...

Visst är det fint med snö och det hör väl liksom vintern till. Men innerst inne blir jag nästan deppig av att det är snö. Jag uppskattar snö om jag inte behöver frysa ute, skotta, skrapa rutor och sitta och huttra i en bil, sladda omkring på vägarna bland andra bilar, krångla på och av blöta overaller, alltså slippa ha något som helst besvär av den. Då kan det vara lite mysigt. Och på jul så klart.

Det här har hänt sen sist:

I lördags kväll var Marie och Rickard här.

I söndags målade jag tak och en del av väggen i Melles rum. På eftermiddagen åt vi supergod lasagne hos Hasse och Mia.

I måndags var Marie och jag med barn på öppna förskolan och på em var barnen och jag hos Ellen och Lilly.

Igår var vi barnvakt åt Louise och Noel medans Marie och Rickard kollade ut fotografier på Noel hos fotografen .

Idag ska vi till doktorn och kolla Melles hörsel. Hoppas allt är ok.

I morgon kommer Sofi och lille Dante en sväng.

Sen är det fredag igen. Tjohooo..

På lördag ska jag jobba.

Vilket informativt och tråkigt inlägg.

Ikväll är det bonde!

Ha det bra!

Inga kommentarer: