onsdag 28 juli 2010

Välförtjänt paus

Nu sitter Melle, Ludde och jag och fikar på nybakat bröd. Precis vad vi förtjänar efter hårt arbete. Vi har burit ved och staplat upp den i vedboden. Pappa var här med en kärra i morse och Gustav gick ut och började med den. Jag tog en sväng till stan för att fixa nytt kort till nytt körkort. När jag kom tillbaka stack Gustav iväg för att köra Anders mfl till Emmaboda. Lagom till Gustav åkta så somnade Ludde och Melle och jag gick ut och fortsatte med veden.


"Kålle" min arbetshjälp


en stor skottkärra och en liten

liten spade, liten borste, stor spade, stor borste
Igår var vi vid vårt kräftställe och förberedde inför kommande kräftfiske. Eller jag kan väl inte ta åt mig äran för något men jag och kidsen var där i alla fall.
I torsdags åkte vi upp till Källa för en liten minisemester samtidigt som vi var hundvakt. Jättemysigt men kanske inte den bästa badsemestern jag varit på. Eftersom det regnade i stort sett HELA TIDEN. Nu kanske Gustav och jag inte kan klaga på lite regn eftersom vi verkligen har haft soligt och varmt väder. Men de allra varmaste dagarna tillbringades ju nere i källaren med ett sjukt barn och när man väl åker iväg för att i alla fall få bada lite grann så är det ju tråkigt när det inte blir så. Mysigt var det i alla fall och det var kul att Anders kom ner från stockholm. Det piggade upp hela familjen :o).
En annan sak. Saker som Ludde kan: Smyga upp för hela trappan till övervåningen och krypa in till datorn under ett obevakat ögonblick med öppen grind till trappan. Hmmm, vilken himmelens tur att det gick bra.
Nu ska jag göra ett allvarligt försök att få det lite fint här hemma.


Inga kommentarer: