lördag 3 juli 2010

Bad och sol och duktig liten kille...

Våra gulliga vällingkillar





Det är såna här dagar man ska komma ihåg när det är vinter och rusk och man sitter på jobbet och längtar efter sommar och semester. Precis så här ska det vara när man är ledig.

Dagen har spenderats i Köpingsvik tillsammans med Edith, Linda, Mia, Hasse, Ove och Ann. Riktigt skönt med mysiga bad. Perfekt början på min ledighet kan man säga.

Det har verkligen gått skitbra med Melle och tutten. Som sagt, igår somnade han utan ett ord om den. Melle har börjat sova hela nätterna i sin säng men inatt kom han intassande. Både Gustav och jag trodde han skulle bli ledsen och vilja ha tutten men inte ens då nämnde han den. Och det första han sa idag på morgonen var att "jag har ju slutat med tutten idag". Hela dagen har gått utan bekymmer och även denna kväll somnade han utan problem. Jag är så jäkla impad men för honom verkar det inte vara nånting. Jag är nog den som har haft mest ångest för detta. Vi bestämde för länge sen att när jag slutade mina fyra veckors jobb så skulle vi försöka vänja Melle av vid tutten. Är så himla glad för att det har gått så bra.

Ikväll är Daniel här en sväng. Han och Gustav sitter på altanen och dricker öl. Och jag sitter här inne mörkret och bloggar och dricker en cider, haha...
En av våra klematis har börja blomma. Vad glad man blir. Det är Gustavs och mitt stora nöje att gå runt på trädgården och se hur allt växer och om det är något som börjat blomma.
I morgon hade det varit härligt med ännu en sväng till Öland för lite bad men det är så jäkla mycket som vi behöver fixa med här hemma så på sin höjd blir det en tur till Enerevet. Fast Melle vill inte bada där längre, det finns ju "ogräs" i vattnet. Kräsen unge!
Nu är det snart läggdags...
Eller vad säger ni?

Inga kommentarer: