fredag 25 december 2009

Julen 2009

Den är ju inte på något sätt över än men själva julfirandet med klappar och så är över för den här gången. Dagen innan julafton firades det supermysig jul hos mamma och pappa. Mamma och pappa hade gjort det så fint och mysigt. Välkomnande marschaller överallt, kanongod mat som vanligt och många roliga julklappar. Det var så härligt att se Melvins glada ansikte och förtjusning över allt han fick. Det är nog det bästa som finns, att se honom glad.


På julaftons morgon gick vi till min bästa mormor och åt gröt. Första gången för Melle (tror jag) och han tyckte att det var fantastiskt gott.

Därefter bar det av till Lindsdal för julmys även där. Där var det julpyntat och fint och maten var suveränt god. När tomten kom kunde Melvin konstatera att det minsann inte var samma tomte som hos mormor och morfar. Och jag kan väl hålla med om att de inte var så lika :o). Och många roliga och fina paket fick han här också, vilken lycka!

Det har varit så himla mysigt. Och tack alla för alla fina julklappar till hela familjen. Och Linda, jag har fortfarande inte smält min :o). Superfin!

Idag har vi kollat Melles nya film, Thomas tåget, degat med Melles lera, spelat spel och ätit tacos. Nu är det definitivt dags för sängen. God natt....









så fint


gulliga mormor med Ludde i famnen och Melle på kylskåpet


dagens ungdom förstår sig inte på det där med Kalle på julafton...



fast det var kanske ganska mysigt i alla fall


Tomten och Melvin




Inga kommentarer: