fredag 4 december 2009

Aj aj..

Igår blev Gustav och jag vaccinerade mot svinis. Kände inte ett skit av sprutan däremot känns det nu som om någon har bankat på min arm och axel med en hammare. Känns som om hela armen är full med blåmärken. Men nu är det gjort i alla fall.

Och Ludde har varit hos farmor och farfar utan mamma och pappa för första gången. Det var skoj!

Idag är det den stora tacodagen. Mm... Är det fredag och fredagsmys så är det. Och Gustav är ledig hela dagen. Tjohooo...

Igår beställde jag kort till en liten mapp som Melle ska ha på dagis. En uppgift vi fick på ett föräldramöte i våras någon gång. Och NU har jag beställt foton till den. Det är ju sjukt. Känner mig som en väldigt dålig förälder och det har legat som en klump i magen. Särskilt när man sett de andra barnens små mappar med familjebilder. Stackars Mellefis. (Men jag frågade en av Melles fröknar för ett tag sen och alla hade inte lämnat in än, puh) Hoppas han tycker om sin mamma och pappa i alla fall. Jag har kommit på det gång på gång att jag MÅSTE ta tag i det. Men man är ju så kass på att beställa riktiga kort. Jag tar ju kort som en dåre så det är ju inte där felet ligger utan att hela datorn är full med dem i stället. Sedan Melle föddes har vi framkallat kort en gång. Det är lustigt, när man var tvungen att skicka sin lilla fotorulle med posten så framkallade jag kort väldigt flitigt och nu när det är hur lätt som helst så gör jag det inte.

Nu ska jag sätta på kaffe.. Och tycka synd om mig och min stackars arm :o)

Inga kommentarer: